Sunday, June 21, 2009

सुम्पः चिंता-EP4

“Fif, saya takut…”
“ Awak takut? Takut apa?”
“Cinta kita…”
“Cinta awak akan terus bertambah-tambah dan cinta saya akan terus melimpah-limpah.”
“Janji?”
“Tak…”
“Kenapa?”
“Ini sumpah. Sumpah cinta kita berdua.”
“Ya, sumpah cinta kita.”
Tiba-tiba Afif tersentak dari lamunannya. Daun-daun kering beterbangan di bawa angin. Kelihatan langit biru bertukar gelap. Cuaca yang cerah tadi bertukar mendung. Di fikirannya mungkin hujan bakal turun.
“Curahan hujan ni tak sama dengan curahan cinta awak pada saya.” Afif berbisik di telinga Nurul Hanis.
“Sebab hujan akan berhenti bila tiba masanya, tapi cinta awak takkan berhenti atau berakhir sampai saya menutup mata.”
“Walau awak tutup mata awak, cinta saya ini akan dibawa ke syurga selamanya.”
“Kalau saya terpaksa menutup mata ini, adakah awak…”
“Hanis, saya takkan sesekali mengkhianati sumpah cinta kita.”
“Sumpah cinta kita akan hilang kiranya saya pergi dulu. Awak berhak bahagia walau saya tiada.”
Sekali lagi Afif tersentak. Kali ini hujan betul-betul menimpanya. Air matanya melimpah sederas hujan yang jatuh bercucuran. Di hatinya berbisik, sederas mana hujan ini turun menimpanya ia tetap akan berhenti. Namun cintanya pada Nurul Hanis takkan sesekali berhenti atau berakhir.

3 comments: